O comunitate precum Brăila - Galați trebuie să fie reconectată la lume, așa cum a fost conectată și în perioada interbelică, printr-un aeroport.
- Persoanele care au rude în străinătate își doresc ca acestea să poată vizita mai ușor și mai des Galațiul.
- Companiile din Galați și investitorii străini își doresc să ajungă mai ușor la sediile centrale iar managerii și clienții să poată ajunge mai ușor la Galați.
- Întreprinzătorii și producătorii locali ar putea să plece dimineața la Viena, să negocieze acolo un contract iar seara să fie înapoi la Galați. Cum ar fi?
- Universitatea Dunărea de Jos ar putea dezvolta programe educaționale în parteneriat cu universități din Europa cu ajutorul „viziting professors”.
- Spitalele din Galați ar putea semna contracte cu medici specializați.
- Turismul medical stomatologic ar crește.
- La fel și turismul de weekend - persoane din Cluj, Iași, Oradea sau chiar din orașe din țări vecine ar putea alege Galațiul ca destinație de „city break” pentru o plimbare pe Dunăre sau alte tipuri de turism.
A avea un aeroport într-un oraș este echivalent cu a avea electricitate sau apă caldă într-o casă.
Costul construirii unui aeroport este de 100 - 120 milioane Euro. Bugetul anual al Primăriei Galați este de 100 de milioane de Euro, fără fondurile europene. În 4 ani, Primăria Galați cheltuie peste 400 milioane de euro. La fel și Consiliul Județean Galați.
Un aeroport poate fi finanțat de Primăria Galați, Consiliul Județean Galați, Primăria Brăila, Consiliul Județean Brăila, deci ar costa în jur de 20 milioane Euro fiecare instituție. Mai mult, acești bani ar fi împărțiți pe 4 ani, deci 5 milioane de euro pe an.
Lucrările la un aeroport funcțional nu durează mai mult de 18 luni.
Semnează și tu petiția, pentru că un oraș fără aeroport e la fel de rupt de lume precum un oraș fără gară.
Dacă ai buletin de Galați, semnează!
ȘI DISTRIBUIE